sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Piian asu valmiiksi

Pikkuisen on vielä piian asuun osia tekemättä, mutta niitä voi tehdä sitten ajan kanssa...
The outfit is almost ready, just two pieces left to do, but those will be ufo-projects :-)

Liivin ja samasta kankaasta tehdyn taskun ompelin koneella (koneommelta ei tietenkään näy).
I made the bodice and the pocket from the same fabric as the skirt and I sewed the with my machine. Of coarse I did it so that you can't see the stitches.

Liivi suljetaan edestä hakasilla ja tarpeen vaatiessa vielä parilla neulalla.
The bodice is closed with eyes and hooks at the front (and if needed with a couple of needles).


Liivin takaosa on leikattu niin, että takasauma muodostaa v-kuvion.
The back of the bodice is cut in a way that it makes a V-pattern.


Koska en löytänyt tähän hätään sopivaa korua, tekaisin sellaisen. Metalliset sydänkuviot on pikaliimattu jonkin maan metallirahaan. :-)
Because I couldn't find a suitable brooch I made it myself. I glued with a real super glue (and of course my fingers too) tiny metal hearts and used as a bottom a coin of some unknown country...


Taskun ompelin siis myös koneella, ja tasku kiinnitetään oikeasti pirtanauhaan, mutta tuo nauha on vielä tekemättä. Kuvaan tein pikaisesti pirtanauhalangoista tuollaisen punotun pätkän.
I sewed the posket with a sewing machine and it will be attached to a ribbon I will so in the near future. I made a quick string to be able to take the photo with the pocket too.



Pukuun kuuluu myös kolmiomallinen pääliina, joka on samaa pellavaa kuin paita ja esiliina. Asuun kuuluva vihreä-valkoruudullinen hartiahuivi on vielä keskeneräinen, sillä sen solmiamiseen kuluu todennäköisesti loppuikäni.

There is also a head scarf, which is made of the same linen as the shirt and the apron. The kerchief is green and white cotton and is (and will be for some time) ufo, because I have to knot so many and so small knots that I'll do it the rest of my life....


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti